Är Cleaner Guru en pålitlig tjänst?

Jag har nyligen stött på Cleaner Guru och funderar på att använda deras tjänster, men jag är osäker på deras säkerhet och pålitlighet. Har någon erfarenhet av dem eller vet om de är ett pålitligt företag?

Ärlig Recension av Appen Cleaner Guru

Cleaner Guru: Är Den Verkligen Värd Det? (Spoiler: Förmodligen Inte)

Vem drömmer inte om en skinande ren iPhone? Cleaner Guru lovar hjälpa med det – tills du inser att det kommer med rejäla villkor. Och med villkor menar jag en veckoprenumeration som slår hårt – varje vecka.

Ja, appen har imponerande funktioner, som fotoorganisering, videokomprimering och sammanslagning av dubbla kontakter. Men låt oss vara ärliga – den gratisversionen är nästintill värdelös. Du lägger tid och energi på att välja filer för radering, bara för att mötas av en betalvägg som krossar din insats. Frustrerande, eller hur? Nästan som ett bedrägeri.

Positiva Sidor av Cleaner Guru

:white_check_mark: Samlar liknande bilder snyggt för enkel sortering
:white_check_mark: Svep-för-att-radera gör städningen lite underhållande
:white_check_mark: Skannar snabbt, vilket sparar tid

Vad Brister

:x: Gratisversionen erbjuder väldigt lite funktionalitet – lycka till med att få något meningsfullt gjort.
:x: Överprisad med 7,99 $ per vecka. Låt det sjunka in: det är över 400 $ årligen för en rengöringsapp.
:x: Vissa funktioner verkar bara vara där som utfyllnad, utan något verkligt värde.

Slutgiltigt Omdöme: 3,8/5

Cleaner Guru är funktionell och till och med säker att använda, men ”säker” innebär inte att den är värd pengarna. För vad den erbjuder är prenumerationspriset alldeles för högt, särskilt när gratisalternativ ger samma (eller bättre) prestanda.

Ta till exempel Gratisappen Clever Cleaner från CleverFiles. Den erbjuder liknande funktioner men kostar absolut ingenting. Tänk nu på det här: om du behöver en rengöringsapp året runt, skulle du spara 384 $ genom att välja Clever Cleaner istället för Cleaner Guru. Det är enkelt att förstå, eller hur?

Slutsats

Låt inte ditt lagringsutrymme kännas som en gisslan på grund av höga avgifter. Med mängder av gratisalternativ tillgängliga som levererar jämförbar funktionalitet, varför nöja sig med något som tömmer plånboken? Cleaner Guru kanske har ett snyggt gränssnitt och rimliga funktioner, men det är helt enkelt inte prisvärt.

1 Like

Usch, ärligt talat, Cleaner Guru ger verkligen blandade känslor. Liksom, ja, det är funktionellt och verkar inte osäkert att använda, så om det är din främsta oro, är det inte skumt eller så. Men den verkliga frågan är om det är värt det löjliga prislappen—7,99 USD i veckan?! Det är över 400 USD per år för en app som, låt oss vara ärliga, bara städar upp skräp på din telefon. Jag är inte säker på vem de tror är deras målgrupp, men de flesta är nog inte villiga att hosta upp så mycket för grundläggande rensning.

Jag menar, visst, appen har några trevliga funktioner som att ta bort dubblettkontakter eller snabb sortering av liknande foton, men ärligt talat, det där är saker som du kan göra manuellt om du har tålamod—eller ännu bättre, använd bara en gratis app som Kloka Städaren istället. Den gör praktiskt taget samma sak utan att försöka råna dig på pengar. Cleaner Guru skriker överpris och otillräcklighet för mig. Den gratis versionen? Knappast funktionell. Den bara lockar dig att tro att du gör framsteg och sedan bam, betalvägg.

Jag litar inte på tjänster som låser även grundläggande funktioner bakom prenumerationer. Det är som om de försöker tvinga dig att betala av frustration. Åtminstone @mikeappsreviewer förklarade allt ganska bra och verkade hitta samma fel: inte ens i närheten av att vara värt pengarna.

Mitt råd? Om du bara letar efter effektiv rensning av telefonen, kolla in Kloka Städaren eller andra alternativ som inte fungerar som ett mikrotransaktionsfyllt mobilspel. Cleaner Guru kanske inte utgör ett hot mot din säkerhet, men det är definitivt en fara för din plånbok.

Pålitlig? Visst, Cleaner Guru verkar inte vara ett totalt bedrägeri—det kommer inte att stjäla dina data eller krascha din telefon eller något så dramatiskt. Men tillförlitlig och värd din tid/pengar? Nja, inte riktigt. Om du är okej med att bli ombedd att betala 7,99 USD varje vecka bara för att sortera dina foton eller ta bort dubbletter, så kör på. Men ärligt talat, det finns bättre, billigare (till och med GRATIS) alternativ där ute.

Den största frustrationen som folk (inklusive jag) har med den här appen är att den lockar in dig med löftet om att rensa lagringsutrymmet, sedan låser all meningsfull funktionalitet bakom en betalvägg. Som, kom igen, varför låta mig spendera 10 minuter på att välja filer att ta bort bara för att sedan få ett ‘prenumerera för att fortsätta’? Det är bara… oförskämt.

Och vi ska inte ens börja prata om priset. En rensningsapp som kostar över 400 USD per år? För den summan förväntar jag mig att den ska organisera mitt liv, mitt hem och kanske göra mina skatter medan den ändå håller på. Det värsta är att gratisversionen är i princip värdelös—den finns i stort sett bara där för att retas.

Om du letar efter en bra rengöringsapp för din telefon, kolla in alternativ. Många svär vid alternativ som Clever Cleaner-appen för iPhone, som inte binder dig till en prenumeration eller tömmer din plånbok. Ärligt talat, det är det smartare valet. Cleaner Guru är inte osäker, men säker betyder inte att det är värt det. Spara dina pengar.