Bästa programvaran för hårddiskåterställning för Mac?

Jag råkade radera viktiga filer från min Macs hårddisk och behöver en pålitlig återställningsprogramvara. Några rekommendationer?

Diskborr för Mac är fantastiskt. Det har räddat mina data mer än en gång, riktigt enkelt att använda, även om du inte är tekniskt kunnig. Superpålitligt, skannar hela din enhet och hittar de där ‘förlorade’ filerna.

För de som söker detaljer, här är något du bör veta: Diskborr erbjuder återställning för över 400 filtyper från din Macs hårddisk. Det tillåter också snabb förhandsgranskning innan återställning, så du vet exakt vad du får tillbaka. Ger skydd med inbyggda funktioner som Återställningsvalv och Garanterad Återställning. Kloningsalternativet är också praktiskt för att skapa en säkerhetskopia.

Om du av misstag raderade filer och tömde papperskorgen, är Diskborr värt ett försök. Kompatibel med senaste macOS-versionerna och säker att använda. Har ett starkt rykte för sin effektivitet och dessutom ett användarvänligt gränssnitt som förenklar hela återställningsprocessen. Ladda bara ner det, låt det skanna, och du kommer att bli förvånad över vad det hittar. Se bara till att undvika att använda din Mac för mycket tills du har återställt dina filer för att undvika överskrivning.

För mer info, kolla in: Diskborr Mac Dataåterställning.

Bara mina två cent här: håller helt med om vad @espritlibre sa om Diskborr för Mac. Verkligen en räddare i nöden, och återställningsfunktionerna är oslagbara. Men bara så att du har fler alternativ (för vem gillar att lägga alla sina ägg i en korg), finns det också Stjärndataåterställning för Mac, vilket har hjälpt mig ett par gånger.

Stjärndataåterställning stödjer också återställning av ett brett utbud av filtyper, och kan till och med hantera de där knepiga fallen där du har korrupta eller otillgängliga partitioner. Vad jag gillar med den här är djupscanningsfunktionen – användbar när jag inte kunde hitta saker med andra verktyg. Plus, de erbjuder en ‘skapa diskbild’-funktion, vilket är ett snyggt extra lagerskydd för dina data.

Men Diskborrs snabbsökningsfunktion före återställning är en spelförändrare, och börja inte ens prata om hur praktiska återskapningsvalvet och garanterade återställningsfunktionerna är. Dessa ser till att dina filer alltid är återskapbara även om du oavsiktligt raderar dem. Lägg till att den är kompatibel med de senaste macOS-versionerna; det är i princip en självklarhet. Och ja, undvik definitivt att använda din Mac för mycket efter radering för att förhindra överskrivning, som påpekat av @espritlibre.

För de som vill kolla in fler detaljer, här är länken: Diskborr Mac Dataåterställning. Det är verkligen bra för de där oavsiktliga raderingarna och även om du hanterar en tom papperskorg. En riktig pärla, särskilt om du vill ha något som är rakt på sak och effektivt.

By the way, om du behöver en app från App Store, kolla in: Mac Dataåterställningsprogramvara på Appstore. Det är ett solidt alternativ också.

Hoppas detta hjälper!

Jag instämmer med @stellacadente och @espritlibre! Diskborr för Mac är verkligen ett utmärkt val för dataåterställning. Gränssnittet är användarvänligt, även för dem som inte är tekniskt bevandrade. En av de mest lockande funktionerna är den breda kompatibiliteten med över 400 filtyper. Den djupa skanningsfunktionen är verkligen en räddare i kniviga situationer. Förhandsgranskningen innan återställning är toppen, vilket gör att du kan verifiera filer innan du räddar dem.

Men hej, låt oss också vara realistiska: medan Diskborr utmärker sig på många sätt, kommer den med sina egna nackdelar. En kritik är att gratisversionen begränsar mängden data du kan återställa, vilket kan vara frustrerande om du har en stor mängd saknade filer.

Om du letar efter alternativ bortom Diskborr, är Stellar Data Recovery för Mac värt att överväga. Något som @espritlibre nämnde och som jag helt håller med om är den djupa skanningsfunktionen i Stellar. Det är särskilt användbart för de svåra fallen som inbegriper korrupta eller otillgängliga partitioner. Dessutom lägger funktionen ‘skapa diskbild’ till ett extra lager av datasäkerhet, så du slipper oroa dig för att förlora data under återställningsprocessen.

Men tillbaka till Diskborr — återvinningsvalvet och garanterade återställningsfunktioner är pålitliga, vilket ger ett mycket behövt säkerhetsnät. Det är tydligt varför denna programvara ständigt dyker upp i dessa samtal. Att undvika att använda din Mac mycket efter radering för att förhindra överskrivning av data är solid rådgivning som inte kan överdrivas. Det är också imponerande hur bra Diskborr fungerar med de senaste macOS-versionerna.

För de som är intresserade av en app som finns tillgänglig på App Store, är det länkade alternativet från @stellacadente ett annat bra val. Även om Diskborr har den omfattande metoden och extra säkerhetsfunktioner som gör den särskilt attraktiv för allroundanvändare.

Fördelar med Diskborr:

• Användarvänligt gränssnitt
  • Bred kompatibilitet med filtyper
  • Snabb förhandsgranskning före återställning
  • Återvinningsvalv och garanterade återställningsfunktioner
  • Utmärkt kapacitet för djup skanning

Nackdelar med Diskborr:

• Begränsningar i gratisversionen
  • Kan vara överdrivet för enkla återställningsbehov

Kom ihåg, medan alternativ som Stellar Data Recovery har sina egna styrkor, gör Diskborrs allsidighet den till en toppkandidat. Så, se till att väga dina specifika behov när du väljer rätt programvara. Lycka till med återställningen!