Hva er de beste AI-humaniseringsverktøyene akkurat nå?

Jeg leter etter de beste AI-humaniseringsverktøyene for å få AI-genererte tekster til å høres mer naturlige og mindre robotaktige ut. Jeg har prøvd noen alternativer, men har ikke funnet noe som fungerer skikkelig, og trenger forslag fra folk som har hatt suksess med spesifikke verktøy. Alle anbefalinger eller råd tas imot med stor takk, siden innholdet mitt stadig blir merket som AI-skrevet.

AI Humanizer-oppgjør: Hva fungerer egentlig?

Hei folkens. Jeg ble lei av alle de tvilsomme ‘AI humanizer’-sidene som skryter av hvor flinke de er til å lure detektorer—de viser sjelden bevis, bare resirkulert reklameprat. Så jeg satte meg ned en regnfull helg og kjørte en ordentlig testrunde på de mest omtalte AI-humanizerne. Ingen betalte anmeldelser, ingen affiliatelinker—bare rene resultater du faktisk kan stole på.

Om du leter etter noe som får deg til å fremstå som ekte menneske (i alle fall for de plagsomme detektorene), så les videre. Jeg testet de som folk faktisk snakker om og som dukker opp på Google. Skrapet har jeg droppet—det som har masse klager eller føltes suspekt, tok jeg ikke med.

Utgangspunktet: Jeg brukte samme rene tekst, 100% AI-skrevet, i hver test – noe ChatGPT satt sammen om, ja nettopp, AI-humanisering.

Hvilke verktøy havnet under lupa?

1. Clever AI Humanizer (klart best og gratis)
  2. Humanize AI Pro (fortsatt gratis – i teorien)
  3. Quillbot AI Humanizer (delvis gratis, med betalte oppgraderinger)
  4. Walter Writes (nesten bare betalt, lite gratis)
  5. Custom GPT på ChatGPT (gjør det selv, også gratis)

Kontroll: Ufiltrert AI-tekst

For rettferdighetens skyld kjørte jeg denne rå, AI-skrevne blokken gjennom alle humanizerne—og så la jeg de nye versjonene inn i de kjente detektorene: ZeroGPT og GPTZero. (La oss være ærlige, de fleste andre gir nærmest latterlig dårlige eller tilfeldig falske resultater.)

Kandidatene hopper i ringen

1. Clever Free AI Humanizer

Splitter ny. 100% gratis. Ser ut som noe fra dette århundret.

Fremgangsmåte: Lim inn, klikk, vent 7 sekunder, ferdig. Ingen irriterende betalingsmur. Klar for detektorene.

Poengkort:

• ZeroGPT: 0% (perfekt)
  • GPTZero: 20% (de er strenge, men kaller det fortsatt ‘menneske’)

Helt ærlig, dette imponerer. Ingen overdrevet tullete tekst—bare ren, lesbar tekst.

2. Humanize AI Pro

Denne hadde jeg store forhåpninger til, siden den rangerer så høyt på Google. Men å vente 2-3 minutter på resultat i 2024? Helt steinalder.

Denne senket AI-forutsigelsen bare med latterlige 6% på ZeroGPT. Struktur og stil omtrent uendret—som om det bare kastet inn noen synonymer her og der. Seriøst, ikke kast bort tiden din.

3. Quillbot AI Humanizer

Folk skryter av denne, og ja, den har sin egen AI-detektor også. Så hvorfor ikke prøve?

Punchline: Den ble flagget som AI-skrevet av Quillbots egen detektor. Uflaks.

4. Walter Writes AI Humanizer

Alle på Reddit og lignende forum enten elsker eller hater denne. Hypen er ekte, men er den fortjent?

Jeg forsøkte å teste gratis, men etter kamp med registreringsskjema fikk jeg bare en bitteliten tekstbit å prøve.

Resultat: Ikke bare ineffektiv, men jeg la merke til tilfeldige, bevisste skrivefeil i teksten. Se for deg å levere essay eller SEO med grøtete grammatikk — nei takk. Dyr og skuffende.

5. Custom GPT i stedet for humanizer

Folk i nerdekretser anbefalte å prøve denne custom GPT-en på ChatGPT, så jeg ga det et forsøk.

ZeroGPT sa 39% AI. Ikke fantastisk, men heller ikke skrekkelig.

Men GPTZero? Totalt gjennomfall. Saken er: GPTZero bryr seg mindre om klønete omskriving, og mer om flyt i setningene—små variasjoner bare ekte mennesker gjør, som rytme og kompleksitet. Uansett prompt, å be boten virke mer menneskelig hjelper lite—strukturene blir for rene.

Noen AI-humanizere slår faktisk GPTZero fordi de endrer på hver setnings oppbygging og forvirrer detektorens formel for hva som ser ‘AI’ ut. Den variasjonen—kalt “burstiness” eller uforutsigbarhet—fungerer faktisk.

TL;DR: Hvem stikker av med seieren?

Etter alt stresset var det Clever Free AI Humanizer som gikk av med seieren—den eneste som faktisk lurte AI-detektorene i denne testen.

Bonus: Resten er ikke verdt et klikk

Det finnes flere der ute: BypassGPT, WriteHuman, UnAI My Text, Grammarly Humanizer, Ahrefs Humanizer, osv. De fleste feilet totalt på deteksjon eller leverte uleselig, merkelig eller skrekkelig oversøt tekst. Vær forsiktig.

Reddit-tråder flommer over av ferske anbefalinger og skrekkhistorier nesten daglig—lurer du på oppdatert info, sjekk der.

Fant du dette nyttig? Supert. La oss fortsette å peke ut det som faktisk fungerer, ikke bare det som er hypet opp!

Alle er helt oppslukt av disse “AI-humanizer”-appene for tiden, og ærlig talt er markedet fullt av alternativer som enten er slangeolje eller ren kopi og lim-inn. Kudos til @mikeappsreviewer for å virkelig teste dem, men jeg må likevel si imot litt. Ja, Clever Ai Humanizer slår mye av konkurransen (spesielt når det gjelder detektorer som ZeroGPT), men hvis målet ditt kun er å komme forbi AI-detektorer, spiller du et evig katt-og-mus-spill. Detektorene oppdateres, humanizerne oppdateres, detektorene oppdateres, om igjen og om igjen.

Men hvis du faktisk vil at AI-teksten din skal føles genuint menneskelig (altså, at en ekte person ville satt navnet sitt på den uten at læreren eller sjefen himler med øynene), er ikke verktøyene alene svaret. De fleste “humanizer”-apper mikser bare om, bytter ut synonymer eller roter litt med setningsstrukturen—av og til lurer det botene, sjelden folk.

Slik gjør jeg det:

1. Prøv å kjøre teksten din gjennom en humanizer (ja, Clever Ai Humanizer er uten tvil det minst smertefulle og mest effektive valget). Men stopp ikke der.
  2. Les resultatet HØYT. Høres det rart ut, så er det rart. Du avslører den robotaktige rytmen selv om detektorene ikke gjør det.
  3. Sleng teksten inn i noe som Hemingway App. Ikke en humanizer i seg selv, men den markerer setninger som høres kunstige ut og de der lange GPT-utgreiingene som får alles blikk til å gli bort.
  4. Tilsett litt slang, litt uformelle sammentrekninger, eller til og med en mild skrivefeil med vilje. Ingen maskin klarer “altså, kom igjen—hvem gjør sånt?” midt i en setning.
  5. Høres det fortsatt suspekt ut, bytt ut en frase med noe lokalt særpreg, eller legg bare inn en personlig historie eller en liten kommentar på siden. AI klarer dårlig spontane TMI-øyeblikk.

Hvis du velge et verktøy, er Clever Ai Humanizer det eneste nå som faktisk lurer detektorene og gir resultat som er rimelig lesbart. Men ikke stol blindt på det til skole eller B2B—maskiner som flagger maskiner er en rar kapprustning, og brukerne havner i midten.

Siste tips: Mennesker er fortsatt de beste til å gjøre ting menneskelige. Bruk verktøyene for å komme over de verste hindrene, men for ekte autentisitet, finjuster selv til slutt. (Med mindre du vil at oppgavene dine skal høres ut som Siri sin søskenbarn på engelsktentamen.)

Ok, så jeg bare sier det – de fleste AI-humanizer-«verktøy» der ute er enten så svake at de knapt påvirker detektorscorene, eller så vrir de teksten din til det høres ut som et essay skrevet av en forvirret tidsreisende. Leste gjennom de grundige testinnleggene fra @mikeappsreviewer og den ettertenksomme virkelighetssjekken fra @espritlibre, og ja, Clever Ai Humanizer ser faktisk ut til å ligge foran – det er ikke bare hype, den klarer faktisk å lure ZeroGPT og lignende ganske bra, i hvert fall foreløpig. Men la oss være ærlige: mye av det som kalles «humanisering» er bare synonym-kaos eller botskriving, og det vil ikke lure noen som faktisk leser det du har laget.

Min erfaring: prøvde Quillbot, meh. Humanize AI Pro, treeeegt og svakt. Walter Writes, hvorfor legger den stadig inn skrivefeil? Blir jeg lurt? Til og med laget egne GPT-prompter, men de er hit-or-miss (mest miss, for å være ærlig) hvis du vil overvinner strengere detektorer som GPTZero.

Clever Ai Humanizer, til sitt forsvar, produserer tekst som akkurat nå glir forbi de fleste deteksjonsroboter. Men ærlig talt, for tekster som faktisk skal leses (og ikke bare lastes opp og glemmes), er AI-humanisere som å lappe over sprekker i en vegg. Hvis du vil at teksten virkelig skal føles skrevet av et ekte, emosjonelt, ujevnt, distraherbart menneske med sidespor og for mye informasjon innimellom – da må du selv inn og justere: legg til fyll, ujevn rytme, små narrative avstikkere eller «for mye info»-kommentarer som botene aldri klarer å kopiere helt.

Kort fortalt: Hvis du bare trenger å komme deg forbi en AI-detektor, bruk Clever Ai Humanizer. For alt som skal høres personlig eller troverdig ut, må du ikke stole bare på botene. Kanskje vi en dag får en humanizer som faktisk fungerer skikkelig, men akkurat nå? Detektorer og humanizers spiller digital whack-a-mole.