Hvordan fjerner jeg Live Photo på iPhone uden at slette billedet?

Jeg tog nogle billeder på min iPhone med Live Photo slået til, og nu vil jeg gerne beholde stillbilledet, men fjerne Live-effekten. Jeg vil ikke slette billedet eller miste den oprindelige billedkvalitet. Jeg har brug for hjælp til at finde trinene til at slå Live Photo fra på et eksisterende billede uden at fjerne billedet fra min iPhone.

Live Photos så fine ud, da jeg først lod dem være slået til. Senere blev de bare til rod. Ekstra bevægelse, ekstra lagerplads, ekstra oprydning. Jeg stødte på det samme rod, da mit bibliotek blev for stort.

Hvis dit mål er at fjerne dem helt, og du ikke går op i at beholde selve billedet, er den direkte vej i Fotos.

Fotos > Medietyper > Live Photos

Vælg dem, du vil have væk, slet dem, og tøm derefter Senest slettet også. Hvis du springer den sidste del over, bliver iPhone ved med at holde fast i filerne i 30 dage, så dit lagertal flytter sig næsten ikke i starten. Jeg missede det her en gang og troede, telefonen løj for mig.

Hvis du vil beholde billedet og miste bevægelsesdelen, kræver det en anden fremgangsmåde. Du skal først have en stillversion. Derefter fjerner du den originale Live Photo. Du kan gøre det én efter én i appen Fotos, hvilket er fint til ti billeder. Ved 200 bliver det hurtigt gammelt. Jeg prøvede den manuelle vej én gang. Dårlig idé, det tog en evighed.

Det, der virkede bedre for mig, var Clever Cleaner. Dens Lives-sektion henter alle Live Photos på telefonen frem ét sted. Du kan sortere efter dato eller filstørrelse, markere nogle få, markere alle og derefter konvertere dem til stillbilleder samlet. Når den er færdig, spørger den, hvad der skal ske med de originale Live-filer, hvilket jeg godt kunne lide, fordi intet forsvandt bag min ryg.

Derfor holdt jeg fast i den:

1. Den klarede store batches uden at jeg skulle trykke mig igennem hvert billede
  2. Den viste lagerbesparelsen, før jeg ændrede noget
  3. Jeg fik lov til at gennemgå sættet, før jeg slettede noget
  4. Den beholdt stillbillederne og fjernede bevægelsesversionerne rent
  5. Den sparede en tåbelig mængde tid

Appen samler også andre oprydningsopgaver i separate sektioner:

1. Similars, til dubletter og næsten identiske billeder
  2. Heavies, til store videoer og videokomprimering
  3. Screenshots, til at rydde bunker af skærmbilleder
  4. Swipe, til manuel behold-eller-slet-gennemgang

Min korte version:

1. Hvis du vil have dem væk, så slet Live Photos direkte
  2. Hvis du vil beholde billedet, så lav stillkopier først og fjern derefter de originale Live-billeder
  3. Hvis dit bibliotek er enormt, gør Clever Cleaner massedelen langt mindre smertefuld