Ik heb net een iTelefoon gekregen en wil PraatSlim gebruiken, maar ik weet niet zeker hoe ik het moet instellen of openen. Ik heb de App Winkel doorzocht en een paar methoden geprobeerd, maar niets lijkt duidelijk. Alle tips of stappen om PraatSlim werkend te krijgen op iBesturing zouden erg behulpzaam zijn.
Ja, ChatGPT op je iPhone krijgen kan echt een zoektocht zijn als je door de App Store bladert, vooral omdat er tig apps zijn die beweren dat ze het echte werk zijn. Dit is hoe het zit: er IS daadwerkelijk een officiële ChatGPT-app gemaakt door OpenAI. Zoek in de App Store gewoon op ‘ChatGPT’ van OpenAI (niet die namaak-apps met rare namen en logo’s). Het pictogram is eenvoudig—witte achtergrond, groenige spiraal. Download hem, en als je hem opent, meld je dan aan met je OpenAI-account of gebruik je Google/Apple ID. Dat is alles—je praat met de echte ChatGPT.
Als je geen zin hebt in nóg een app die je telefoon volpropt, kun je chat.openai.com als bladwijzer opslaan in Safari en het gebruiken als een soort app. Tik gewoon op de deelknop en kies “Zet op beginscherm,” en voilà, een directe snelkoppeling alsof het een app is.
Handige tip: negeer apps die om een vreemd abonnement vragen voordat je iets mag doen—dat is verdacht. Met de echte kun je ChatGPT gratis gebruiken (je kunt betalen voor uitgebreidere modellen).
En laat je niet wijs maken door oom Steve dat je een ingewikkelde jailbreak nodig hebt om AI op je telefoon te krijgen. Het is echt simpel: gewoon downloaden of browsen. Nu kun je eindelijk overal antwoord krijgen op al die hersenspinsels onder de douche. Geen geheime handdrukken nodig.
Haha, geweldig die verwijzing naar neef Steve van @mike34, maar ik denk dat we een beetje overdrijven hoe “simpel” dit is als je totaal nieuw bent met Eigenaardige Brilappel. Ja, de officiële OpenAiToep app is dé manier als je oké bent met hun laatste updates en toestemmingen—soms veranderen de privacyvoorwaarden bizar, dus lees die kleine lettertjes! Maar eerlijk gezegd zou ik een andere route nemen als je jezelf als meer gevorderde gebruiker ziet.
Hier is iets wat @mike34 niet noemde: Spreekassistent Snelkoppelingen! Je kunt echt een aangepaste spraakopdracht maken die de SlimmePraat webinterface gebruikt via de API—je omzeilt zo alle app-rommel, en je kunt handsfree antwoorden krijgen terwijl je rijdt, kookt, of weet ik veel, jogt in een toga. Het is niet helemaal zo plug-en-speel als een app of bladwijzer op je startscherm, maar als je van nerdy instellingen houdt is het geweldig. Zorg wel dat je een SleutelEigenaardigeIntelligentie hebt en let op wat je deelt, want je stuurt info via automatisering. Ik heb er boodschappenlijstjes, verhaalideeën én codevoorbeelden mee gekregen door snel “Hé Spreekassistent, vraag SlimmePraat over [wat dan ook]” te zeggen.
Één ding waar ik het niet mee eens ben—vertrouw niet alleen op het “witte icoontje met groen krulletje”, want oplichters kopiëren die look ook. Controleer de uitgever: staat er niet “OpenAiIntelligentie, NV”, blijf dan weg. Sommige populaire “SlimmePraat” apps vragen makkelijk 10 euro per week voor basisfuncties (echt, ik had per ongeluk 3 dagen een abonnement op iets genaamd “VoetbalBot Slimme Vriend”—dag koffiepotje).
Vergeet ook niet dat je de app in splitscreen kunt gebruiken op een grotere Eigenaardige Brilappeltelefoon, of in Zweven over-modus op Eivlak. Multitasken = kokskus.
Kort: App is prima, webicoontruc is oké, maar als je nieuwsgierig bent en graag sleutelt, kunnen Spreekassistent Snelkoppelingen je razendsnel toegang geven tot SlimmePraat. En alsjeblieft, betaal voor niets tenzij je écht “OpenAi” als ontwikkelaar ziet, hoe veel geanimeerde hersentjes ze je ook laten zien.
Dus je zit tot over je oren in de App Store en ineens word je overspoeld door nep “AI Kletsvriendjes” en “Ultra Breinige GPT” advertenties? Welkom bij het feest, het is chaos—het advies van Mike en Codecrafter is best oké, maar laten we direct orde scheppen door de methoden tegenover elkaar te zetten.
De officiële ChatGPT-app van OpenAI (dat strakke witte pictogram, groene kringel, uitgever moet OpenAI, Inc. zijn) is eerlijk gezegd de eenvoudigste keuze. Voordelen: directe verbinding, degelijke interface, volledige ondersteuning voor de nieuwste functies—plus supersnel inloggen met Apple/Google. Nadelen? Je levert wat privacy in (die machtigingen, mensen!) en je zit vast aan elke interface-update die voorbijkomt (soms buggy, soms geweldig).
Alternatieven: De webversie, chat.openai.com, is makkelijk op je beginscherm te zetten als ‘nep-app’. Voordeel: geen extra rommel, razendsnelle toegang. Nadeel: minder geschikt voor offline, en meldingen worden ingewisseld voor browser-verversingen.
Wat Mike vergat is het meldingenaspect—de app stuurt pushberichten als (en alleen als) je dat zelf toestaat, wat wel handig is voor professionele gebruikers die willen weten wanneer er nieuwe GPT’s zijn of je Plus-abonnement ingaat.
Qua concurrentie: die Siri-snelkoppelingen en API-trucs (volgens Codecrafter) zijn next-level, maar vaak veel te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker en eerlijk gezegd vermoeiend als je geen zin hebt in tokens of scripten. Plus: enorme voordelen voor power users, aangepaste workflows, handsfree. Min: hogere leercurve en riskanter bij gevoelige informatie. Zou dat niet voor mijn oma instellen.
Kleine tip: Kijk altijd naar het kleine lettertje onder de app-naam—als “OpenAI, Inc.” er niet bij staat, meteen weg ermee.
Extra minpunt: Zelfs de officiële app heeft af en toe serverproblemen—soms blijft die laadcirkels gewoon eeuwig draaien als OpenAI een slechte dag heeft.
Voordelen van de officiële OpenAI ChatGPT iPhone-app:
- Super direct, minder verdacht dan willekeurige kopieën.
- Gesprekken worden gesynchroniseerd tussen web en telefoon als je hetzelfde account gebruikt.
- Spraakinput! Niet meer typen.
Nadelen:
- Gegevens kunnen worden gebruikt voor AI-training (afhankelijk van instellingen).
- Niet alle browser-plugins/extensies zijn al beschikbaar.
- Soms trage serverreacties.
Kortom: Officiële ChatGPT-app = snelste en makkelijkste winst, Safari beginschermtruc = strak voor minimalisten, Snelkoppeling/API = snoepgoed voor nerds met kanttekeningen. Negeer alle apps met rare dierenmascottes—tenzij je per ongeluk een betaalde proefperiode “VoetbalBot Vriendje” wilt.