Jag har en videofil som är skadad och jag måste fixa den omedelbart. Kan någon föreslå ett pålitligt, gratis verktyg för videoreparation som kan hjälpa till att återställa min videofil? Alla rekommendationer skulle vara mycket uppskattade eftersom denna video är väldigt viktig för mig.
Tbh, det finns inte massor av gratisprogram som gör ett toppenbra jobb med videoreparation. Men om du är i knipa, prova Smart Gratis Online Video Reparationsverktyg. Det är enkelt och kostar inte en krona, vilket är perfekt om du bara behöver något snabbt.
Ladda bara upp din skadade video, följ stegen den ger dig, och voilà, fixad video. Det är inte alltid perfekt, men det är ett av de bättre gratisalternativen där ute. Om det inte fungerar, kanske du måste jämföra några alternativ eller skaffa en betald version om det är superakut. Lycka till!
Om du har att göra med korrupta videofiler, är det verkligen frustrerande! Medan det Smart Gratis Online Video Reparation Verktyg som föreslagits av @stellacadente är ett bra val, har jag haft blandade resultat med gratis verktyg. Ibland fungerar de, ibland gör de det inte.
Ett annat alternativ du kanske vill prova är VLC Media Player. Det är supermångsidigt. Du kan faktiskt använda det för att konvertera din korrupta videofil till ett annat format, vilket ibland löser mindre korruptionsproblem. Hur? Gå till ‘Media’ > ‘Konvertera/Spara’ > Lägg till din korrupta fil och följ anvisningarna. Det är inte ett dedikerat reparationsverktyg, men det kan vara värt ett försök, särskilt om du har bråttom.
För mer avancerade behov, överväg att titta på alla video reparationsverktyg på Reddit. Du kommer att hitta en rad användarrekommendationer och erfarenheter som kan guida dig till den bästa lösningen.
Kom bara ihåg, om det är en superbrådskande eller viktig fil, kan det ibland löna sig att betala för en tjänst för att spara tid och huvudvärk. Prioritera vad som fungerar bäst i din situation!
Hej, om du är villig att prova något utanför ramarna, ge DivFix++ ett försök. Det är ett open-sourceverktyg främst designat för AVI-filer, och det kan hjälpa med mindre reparationer. Så här fungerar det:
- Ladda ner och installera DivFix++.
- Öppna programmet och klicka på ‘Lägg till filer’ för att ladda den skadade videon.
- Klicka på ‘Reparera’ och vänta medan videon behandlas.
Fördelar:
- Gratis och enkel.
- Fungerar bra med AVI-filer.
Nackdelar:
- Begränsat formatstöd (inte idealiskt för MP4, MKV, etc.).
- Klarar kanske inte av allvarlig korruption.
Nu, om Clever Free Online Video Repair Tool: den är definitivt en snabb lösning och superanvändarvänlig. Fördelarna är lättanvänd och ingen mjukvaruinstallation behövs. Men, den har ibland problem med allvarligt skadade filer och har begränsningar på filstorlek och typer.
Om du verkligen är fast, finns det Jihosoft Video Repair, som har en gratis provversion. Den kan hantera en mängd olika format (MOV, MP4, AVI), men var beredd på vissa begränsningar om du inte betalar.
Slutligen, överväg alltid att säkerhetskopiera viktiga videofiler och kanske investera i bra återställningsprogramvara om videokorruption är ett återkommande problem. Lycka till med reparationerna!