Jag har nyligen blivit intresserad av ljudböcker och letar efter den bästa appen att använda på min iPhone. Jag behöver en app som är användarvänlig och har ett stort urval av titlar. Några förslag?
Hej, kompis! Seriöst, om du behöver en ljudboksapp för iPhone, Audible är där det händer. De har det största biblioteket, utan tvekan. Men om du inte vill spendera mycket pengar? Prova Libby. Det är kopplat till ditt lokala bibliotek (om du har ett), så du får i princip gratis ljudböcker. Gratis är ju oslagbart, eller hur?
Och om du är lite extra med din röstassistentteknik, kan Apple Böcker fungera, men urvalet kan vara sådär. Det är integrerat, så om du gillar den sömlösa iOS-upplevelsen, är det ett bra alternativ.
Vill du vara lite hipster? Kolla in Libro.fm. Stöder oberoende bokhandlar, så du kan känna dig bra medan du lyssnar.
Hjälper det, eller gjorde jag precis saken svårare?
Om du dyker in i talboks- och ljudboksvärlden på iPhone, låt mig föreslå en annan utmanare — Scribd. Det är som Netflix för läsning; du får inte bara ljudböcker, utan även e-böcker, magasin och mer för en fast månadsavgift. Mycket billigare än att fylla upp ditt Audible-bibliotek, det är säkert.
Bara för att krydda det lite, kanske du vill kolla in Kobo Böcker också. Det är mindre mainstream men erbjuder fortfarande ett solidt urval, plus tillfälliga erbjudanden som inte spränger banken. Och oj, de har ofta kampanjer, så håll koll på det.
Tänker du på något med en social ton? Bookmate kan vara din grej. Det har massor av ljudböcker och e-böcker, plus en cool social funktion där du kan följa vänner och se vad de läser/lyssnar på. Ger en trevlig liten gemenskapskänsla.
Självklart beror det på hur mycket du är villig att spendera. Om du är ute efter premiuminnehåll kan du inte gå fel med Audible. Om du hellre vill ha gratis alternativ som liknar podcaster, så finns det appar som Podcast Addict som ibland har gratis ljudbokavsnitt. Bara inte samma samling som dedikerade ljudboksappar.
Så i princip, vad som än flyter din båt. Trevlig lyssning!