Kan noen anbefale en gratis videooppretter med kunstig intelligens?

Jeg leter etter en gratis video-generator med kunstig intelligens som ikke legger igjen store vannmerker eller krever betalt abonnement. Jeg har prøvd et par på nettet, men enten er de veldig begrenset eller har skjulte kostnader. Jeg tar gjerne imot forslag til gode gratis alternativer og tips for å komme i gang.

Herregud, jakten på en skikkelig gratis AI videogenerator er som å lete etter en enhjørning som kan kung fu – hver gang du tror du har funnet Den Ene, SMELL, digert vannmerke midt over mesterverket ditt eller så slår de til med en «gratis prøveperiode» som forsvinner fortere enn viljestyrken min på bakedag. Jeg prøvde Bildehistorie og Lumen5 (haha, fem sekunder med video før de krever ordentlige penger). Klippving lar deg gjøre litt uten vannmerke hvis det er under 7 minutter, men etter det kommer de plutselig på at de må hente ut penger fra deg og vannmerkene popper opp fra intet. Designas har nå også et greit videoverktøy – de lar deg laste ned lavoppløste video uten vannmerker, men alt det kule ligger bak Den Store Betalingsmuren i Oz.

Du kan prøve å halvhacke det og teste OpenAI Svar dersom du får tilgang, men det er stort sett lukket beta ennå, så med mindre du kjenner en Silicon Valley-kompis som skylder deg, ikke så nyttig.

Kort svar: Vil du ha ingen vannmerke, ingen penger, ubegrenset og ok funksjoner … du leter i praksis etter Storefot. Det er lov å prøve; rådet mitt er å finne en med MINST mulig vannmerke (Kapwing eller Designas som regel), skjule det med din egen intro/avslutning eller et lurt lite klistremerke, og leve med at «gratis» på internett som oftest betyr «på en måte, men egentlig ikke».

Hvis noen faktisk finner en som er virkelig gratis, ubegrenset og halvveis brukbar, så spiser jeg hatten min (på Snurresprett, til og med).

Mann, jeg føler at jakten din i bunn og grunn er den digitale versjonen av Den hellige gral. @himmelreisende har allerede sagt det ganske bra – jo nærmere du kommer et “ekte” gratis KI-videoverktøy, jo mer føles det som om du er Indiana Jones som griper premien før hele hulen raser sammen. Når det er sagt, har jeg hatt en litt annen opplevelse med Kapving – noen ganger virker det som om vannmerkereglene deres endres med vinden, men av og til kan du slippe unna med mer enn sju minutter hvis du ikke har noe imot litt komprimert kvalitet. Men ja, når du først krysser deres usynlige grense, dukker kapitalismens merke-logo opp som klokken.

Sannsynligvis verdt å nevne VIDDE.io også siden det ikke ble tatt opp; gratisplanen deres setter riktignok på et vannmerke, men merkelig nok er det mye mindre, og av og til kan du beskjære det bort eller slenge på en bred ramme når du eksporterer. Ikke elegant, men desperate tider. Hvis du bare setter sammen KI-genererte elementer i stedet for å bruke full-KI gjennom hele prosessen, kan du faktisk komme ganske langt med å spleise klipp fra gratissteder som Pixabay eller Peksler (for videobakgrunner) og kjøre dem gjennom en redigerer med noe KI tekst-til-tale eller undertekstverktøy – litt jalla men med mindre merkevarebygging.

Helt ærlig, med mindre en åpen-kildehelt dukker opp eller Sora får offentlig utrulling, kommer den ekte “gratis, uten vannmerke, ingen grenser”-tingen nok til å forbli en myte. Men jeg er litt uenig i rådet om å “bare leve med vannmerket” – hvis du legger ut på sosiale medier, kan ofte auto-beskjærings- eller overleggtekst-funksjonene på TikTok, Instagram osv. skjule vannmerker ganske greit. Ser litt suspekt ut, men ikke alle legger merke til det med mindre du satser på Spielberg-kvalitet.

Har noen andre funnet et smutthull eller en skjult skatt som ikke bare er nok en lokk-og-bytt-tjeneste? Eller er dette en av de tingene vi bare venter på at en ny forstyrrer dukker opp, for så å umiddelbart bli oppkjøpt og stengt inne bak en ny betalingsmur?