Jeg er for nylig blevet interesseret i lydbøger, og jeg leder efter den bedste app at bruge på min iPhone. Jeg har brug for en app, der er brugervenlig og har et stort udvalg af titler. Nogle forslag?
Hey, makker! Alvorligt talt, hvis du har brug for en lydbogsapp til iPhone, er Audible der, hvor det sker. De har det største bibliotek, uden tvivl. Men, måske er du ikke interesseret i at bruge en masse penge? Prøv Libby. Det er knyttet til dit lokale bibliotek (hvis du har et), så du får i princippet gratis lydbøger. Gratis er svært at slå, ikke?
Og hvis du er fancy med din stemme-assistent-teknologi, kunne Apple Books fungere, men udvalget kan være lidt kedeligt. Det er integreret, så hvis du er til den sømløse iOS-oplevelse, er det et okay valg.
Vil du være hipster? Tjek Libro.fm. Støtter indie boghandlere, så du kan have det godt med dig selv, mens du lytter.
Hjalp det, eller gjorde jeg det bare sværere?
Hvis du dykker ned i lydbogsverdenen på iPhone, lad mig tilføje en anden konkurrent til blandingen — Scribd. Det er som Netflix for læsning; ikke kun får du lydbøger, men også eBøger, magasiner og mere for en fast månedlig pris. Meget billigere end at fylde din Audible-bibliotek op, det er sikkert.
For at krydre tingene lidt, kan du også tjekke Kobo Books. Det er mindre mainstream, men tilbyder stadig et solidt udvalg, plus lejlighedsvise tilbud, der ikke sprænger banken. Og oh, de har ofte tilbud, så hold øje med det.
Tænker du på noget med et socialt twist? Bookmate kunne være lige dig. Den har masser af lydbøger og eBøger, plus den har denne seje sociale funktion, hvor du kan følge venner og se, hvad de læser/lytter til. Tilføjer en dejlig lille fællesskabsfølelse til det.
Selvfølgelig afhænger det lidt af, hvor meget du er villig til at bruge. Hvis du er til premiumindhold, går du ikke galt med Audible. Hvis du foretrækker podcast-lignende gratis muligheder, har apps som Podcast Addict nogle gange gratis lydbogsepisoder. Bare ikke samme samling som dedikerede lydbogsapps.
Så i bund og grund, hvad der end flyder din båd. God fornøjelse med at lytte!