Jeg leder efter en gratis AI-drevet videogenerator, som ikke efterlader store vandmærker eller kræver et betalt abonnement. Jeg har prøvet et par stykker online, men enten er de meget begrænsede eller har skjulte gebyrer. Jeg vil gerne have forslag til gode gratis muligheder samt tips til at komme i gang.
Mand, jagten på en ordentlig gratis AI-videogenerator er som at lede efter en enhjørning, der kan kung fu—hver gang du tror, du har fundet Den Ene, BAM, kæmpestort vandmærke tværs over dit mesterværk eller også får du en “gratis prøveperiode”, der slutter hurtigere end min viljestyrke holder på en diætdag. Jeg har prøvet Billedhistorie og Lysstrøm5 (lol, fem sekunders video før de begynder at kræve rigtige penge af dig). Klipvinge lader dig lave lidt uden vandmærke hvis det er under 7 minutter, men bagefter kommer de pludselig i tanke om, at de skal malke dig for penge og så dukker vandmærker op ud af ingenting. Håndværk har også et rimeligt videoværktøj nu—de lader dig hente videoer i lav opløsning uden vandmærke, men alt det gode er bag den Store Betalmur fra Oz.
Du kan semi-hacke det og prøve ÅbenKunsts Sky, hvis du kan få adgang, men det er mest lukket beta lige nu, så medmindre du er venner med en Silicon Valley-bror der skylder dig, ikke super hjælpsomt.
Kort svar: hvis du vil have intet vandmærke, ingen penge, ubegrænset og gode funktioner…du leder grundlæggende efter Storefod. Ingen lov mod at prøve dog; mit råd er at finde en med det MINDSTE vandmærke (Klipvinge eller Håndværk som regel), dæk det med din egen intro/outro eller et frækt lille klistermærke, og erkend, at “gratis” på internettet som regel betyder “lidt, men ikke helt.”
Hvis nogen faktisk finder en, der virkelig er gratis, ubegrænset og bare nogenlunde kompetent, så spiser jeg min hat (på Tikketak, endda).
Mand, jeg føler, at din søgen grundlæggende er den digitale version af Den Hellige Gral. @viajeroceleste sagde det allerede ret godt—jo tættere du kommer på et “ægte” gratis AI-videoværktøj, jo mere føles det som om, du er Indiana Jones, der griber skatten, før hele hulen styrter sammen. Når det er sagt, har jeg haft en lidt anden oplevelse med KlipVinge—nogle gange virker det som om deres vandmærkeregler skifter med vinden, men af og til kan du slippe afsted med lidt mere end syv minutter, hvis du ikke har noget imod en smule komprimeret kvalitet. Men ja, når du først krydser deres usynlige grænse, dukker mærket-af-kapitalisme-logoet op som et urværk.
Det er nok også værd at nævne VAND.IO, da det ikke blev bragt op; deres gratis plan rammer dig med et vandmærke, men mærkeligt nok er det meget mindre, og nogle gange kan du beskære det væk eller smække en bred kant på din eksport. Ikke elegant, men hey, desperate tider. Hvis du bare sætter AI-genererede elementer sammen i stedet for at køre fuld-AI gennem hele processen, kan du komme ret langt med at klippe klip fra gratis steder som PixelBay eller PixelS (til videobaggrunde) og køre dem gennem en redigeringsmaskine med noget AI-tekst-til-tale eller undertekstværktøjer—lidt hacket, men mindre branding.
Ærligt talt, medmindre en open source-helt dukker op, eller Sora bliver åbent for offentligheden, vil den ægte “gratis, intet vandmærke, ingen begrænsninger”-ting nok forblive en myte. Men jeg er lidt uenig i rådet om bare at “leve med vandmærket”: hvis du poster til sociale medier, kan automatiske beskærings- eller overlejringsfunktioner på TikTok, InstaGram osv. nogle gange skjule vandmærker ret pænt. Det ser lidt mistænkeligt ud, men ikke alle lægger mærke til det, medmindre du søger Spielberg-kvalitet.
Er der andre, der har fundet et smuthul eller en skjult perle, der ikke bare er endnu et lokkemiddel-og-afløser-spil? Eller er det en af de ting, hvor vi bare venter på, at en ny disruptor dukker op og så straks bliver opkøbt og låst bag endnu en betalingsmur?