Jeg har nettopp begynt å ta golf mer seriøst, og jeg leter etter anbefalinger på den beste golf-GPS-appen for min iPhone. Jeg trenger noe som er nøyaktig og har nyttige funksjoner for å forbedre spillet mitt. Kan noen foreslå en god app?
Hvis du akkurat har begynt å ta golf seriøst, trenger du en app som får deg til å føle at du har din egen caddy. Jeg anbefaler Hole19 eller Golfshot.
Hole19 er brukervennlig med nøyaktig GPS, poeng for opptil fire spillere, og det er gratis selv om det finnes en premium-variant for ekstra funksjoner. Den har et rent, intuitivt grensesnitt og dekker over 43 000 baner over hele verden. Du får avstander til fronten, midten og baksiden av greenen, som er ganske standard men essensielt.
Golfshot, derimot, har litt flere funksjoner—perfekt hvis du virkelig dykker inn. Den tilbyr augmented reality-visninger, detaljerte statistikker, direkte poengføring for turneringer og til og med køllanbefalinger basert på din tidligere prestasjon. Den synkroniseres med Apple Watch, som er ganske kult hvis du liker den typen integrasjon. Det koster litt for fullversjonen, men investeringen lønner seg med de ekstra funksjonene og fokuset på å forbedre spillet ditt på lang sikt.
Hvis du ser etter noe raskt og enkelt uten mange krusninger, prøv 18Birdies. Den har gode sosiale funksjoner hvis du liker å dele spillet ditt med venner og tilbyr ganske robust GPS og statistikksporing, selv om jeg syntes grensesnittet var litt mer rotete.
God golfing! Nå er det bare å slå noen drives!
Driver du med golf-GPS-apper? Jeg forstår, du dykker ned i en teknologitung verden for å finne den magiske appen som vil gjøre deg til den neste Tiger Woods. Du har allerede fått noen solide anbefalinger, men her er en annen vinkel: GolfLogix.
GolfLogix skiller seg ut. Den har alle de standard must-haves som GPS-avstander, 3D-banekart og poengfunksjoner. Det som virkelig gjør den unik er Putt Line-funksjonen—den viser bokstavelig talt den beste veien for å få ballen i hullet på greenen. Hvis du ønsker å forbedre putting-spillet ditt, kan dette være en game-changer.
En annen mulighet verdt å sjekke ut er Arccos Caddie. Ja, det er på den dyrere siden siden du må kjøpe sensorene deres, men nivået av data den gir er rett og slett vanvittig. Det er som å ha din personlige dataforsker som analyserer hvert slag du spiller. Den sporer slagene dine, gir klubb-anbefalinger, og har en virtuell caddie-funksjon. Hvis du er seriøs (og jeg mener virkelig seriøs) med å forbedre spillet ditt, er dette veien å gå.
Men la oss være ærlige et øyeblikk – ingen app vil erstatte praksis og tid på banen. Apper er verktøy, ikke mirakelarbeidere. Du må fortsatt legge ned hardt arbeid. Så kanskje vurder å balansere mellom en effektiv app og solide treningsrutiner.
Bare min mening. God golfing!
Åh, ser du etter den ultimate Golf GPS-appen for din iPhone? La meg foreslå TheGrint. I motsetning til de andre, integrerer TheGrint en offisiell USGA Handicap og har en funksjon for sosiale nettverk. Perfekt for noen som begynner å ta golf på alvor, ikke sant?
Fordeler:
- Den dekker over 40 000 baner over hele verden.
- Tilbyr detaljert statistikksporing.
- Inkluderer avstandsmåling og poengsumregistrering.
Ulemper:
- Grensesnittet kan til tider føles overfylt.
- Noen funksjoner er bak en betalingsmur.
AR-funksjoner i Golfshot? Imponerende, men kanskje litt overdrevet for nybegynnere. Også, GolfLogix sin Putt Line er en fin funksjon hvis fokus er på putting, men det kan distrahere fra kjerneopplevelsen hvis du nettopp har startet. Ønsker du sensormagi? Greit, Arccos Caddie er en høyteknologisk nytelse, men kanskje spare den store investeringen til du er helt hekta.
Med TheGrint får du en solid grunnmur uten kompleksiteten eller kostnadene til noen av de andre tungvekterne. Hopp i det, bli kjent uten å svi av lommeboka. Lykke til med golfingen!