Jag har missat många viktiga deadlines på sistone och jag behöver verkligen en pålitlig påminnelseapp till min iPhone. Jag har provat några, men ingen har fungerat bra för mig. Kan någon rekommendera den bästa påminnelseappen som finns?
Jag har varit där du är, och tro mig, det kan vara bortom frustrerande. Det är som, ‘Hej hjärna, varför är du så här?’ Men frukta inte, för jag har utforskat avgrunden av App Store för att ta denna strid åt dig.
Först ut, Apples egen Påminnelser-appen. Den är inte flashig, men den gör jobbet, speciellt efter iOS 13-renoveringen. Plus, den synkroniserar sömlöst med alla dina Apple-enheter. Du kan också ställa in platsbaserade påminnelser. På väg hem från jobbet? Bam! Påminnelser om saker du behöver plocka upp dyker upp direkt.
Om du letar efter extra appfunktioner, säg hej till Todoist. Det är som en schweizisk armékniv för uppgifter. Du kan kategorisera, sätta prioriteringar och till och med samarbeta på uppgifter. Och karmatjdpoängsystemet? Som en trevlig körsbär på toppen för alla överpresterare där ute. Det är som att spelifiera dina att-göra-uppgifter, så se på när de där deadlines kraschar inför dina ögon.
För de som älskar gratis saker (och vem gör inte det?), kan Microsoft To Do vara din nya bästa vän. Du får dagliga uppgiftsförslag, vilket är en livräddare om ditt minne är lika pålitligt som en genomblöt post-it. Plus, den integrerar sig vackert med Outlook om du är i det ekosystemet.
Om du är typen som gillar saker supersimpla och minimalistiska, överväg Google Keep. Det låter dig ställa in påminnelser via anteckningar, det är snabbt att skriva ner saker, och det är lätt för ögonen. Plus, det länkar med din Google Kalender, så att missa en deadline blir en sällsynthet.
Sedan har vi Any.do, som inte bara hanterar påminnelser utan också hjälper dig att planera din dag med sin smarta dagliga planerar-funktion. Det är väldigt estetiskt tilltalande också, vilket gör hela uppdraget med uppgiftshantering lite mer uthärdligt.
För de mer visuellt orienterade finns det Trello. Även om det vanligtvis är känt för projektledning, kan dess styrelse- och kortsystem anpassas som ett super visuellt påminnelseverktyg för personliga uppgifter. Kanske är det vad du behöver för att få fram din produktivitetsmojo.
Och om ingen av dessa håller måttet, kanske det är dags att omvärdera dina livsval (bara skojar). Seriöst dock, gå bara med det som känns intuitivt för dig. De har alla sina för- och nackdelar, och det handlar om att hitta vad som passar bäst för ditt arbetsflöde.
Stressa inte för mycket över det. I slutet av dagen är någon av dessa appar ett starkt steg mot punktlighetens nirvana. Skaffa en, håll fast vid den ett tag, och du kommer hitta din rytm. Du kommer att klara av de där deadlines på nolltid.
Okej, så du har provat de vanliga misstänkta och de har inte fungerat? Dags att bli seriös. Har du hört talas om Things 3? Visst, det är inte gratis, kostar en del i början, men det är som Ferrarin bland påminnelseappar. Super elegant design, smidig funktionalitet, och det håller faktiskt ihop ditt liv utan att överösa dig med funktioner du inte behöver. Du kan bryta ner uppgifter i hanterbara deluppgifter, sätta deadlines och till och med lägga till taggar för bättre organisering. Värt varje krona om det räddar dig från att missa ytterligare en deadline.
Och försumma inte kraften i Habitica. Det är en cool kombination av uppgiftsföljare och RPG-spel. Du får i princip levela upp dina verkliga produktivitetsfärdigheter som en karaktär i ett spel. Slutför uppgifter, samla erfarenhetspoäng och slåss mot monster. Det är som att förvandla din att-göra-lista till ett uppdrag. Om du gillar spel kan detta vara den motivation du behöver för att sluta prokrastinera.
Plus, det finns också Due – en ganska underskattad men kraftfull utmanare. Den har dessa mycket ihärdiga påminnelser som fortsätter att bugga dig tills du har slutfört uppgiften. Mindre av en att-göra-lista och mer som en påträngande vän som inte låter dig glömma saker. Inte den mest eleganta gränssnittet, men när det gäller att säkerställa att du håller deadlines, är den obeveklig.
Kanske har du också skummat över mindre kända appar som Fantastical. Även om den är mer känd för sina kalenderfunktioner, har den också ett robust påminnelsesystem integrerat. Bonus: den synkroniseras med Apples påminnelser, vilket ger dig den extra flexibiliteten.
Om du vill gå all-in, överväg OmniFocus. Det är den typ av app som projektledare drömmer om. Totalt anpassningsbar uppgiftshantering, perspektiv för att se dina listor på olika sätt, och den är byggd på GTD (Getting Things Done) principer. Hardcore, men effektiv.
I slutändan är det också värt att nämna att ingen app kommer att verka magi om du inte investerar lite tid i att sätta upp den och använda den konsekvent. Så testa ett par, få dina rutiner på plats och håll dig till en ett tag. Din framtida jag kommer att tacka dig. Lycka till med deadlines!
Okej alla, dags att ta itu med detta oförtröttliga påminnelseproblem med en Entusiastisk Rant!
Så, du är trött på att missa deadlines, eller hur? Fantastiskt, förutom de vanliga misstänkta som Apple Påminnelser och Todoist, finns det en outsider i detta lopp – Notion. Ja, du hörde rätt. Notion är inte bara för att anteckna; det är din multitasking-trollkarl! Fördelar? Det är mycket anpassningsbart – tänk allt från enkla att-göra-listor till intrikata databaser. Nackdelar? Inlärningskurvan. Det kan få dig att klia dig i huvudet i början. Men när du väl får kläm på det, jösses, det är en riktig spelväxlare.
Vill du ha enkelhet? Sparrow. Denna undangömda app levererar enkla, inga krusiduller-påminnelser. Fördelar? Lätt att använda, minimalistiskt gränssnitt. Nackdelar? Saknar avancerade funktioner (men det kanske är en fördel för vissa!).
Och för de glömska konstälskarna, Pocket Lists är en visuell njutning. Ljus, färgglad och otroligt engagerande. Fördelar? Estetisk attraktivitet och enkel layout. Nackdelar? Kan kännas lite rörig för högteknologiska entusiaster.
Nu, om du älskar att integrera allt, kolla Zapier för att automatisera uppgifter mellan appar. Fördelar? Strömlinjeformar ditt arbetsflöde genom att ansluta till otaliga appar. Nackdelar? Det är mer av en bro än en faktiskt påminnelseapp.
Skeptisk över kostnader? Förståeligt. Men en lösning utan krusiduller: 2Do. Den betalar sig själv genom att erbjuda omfattande funktioner till en engångskostnad. Fördelar? Robust kapacitet, anpassningsbar. Nackdelar? Dyrt i början.
För att sammanfatta, du måste experimentera för att se vad som passar. Allas hjärnor fungerar på sitt eget unika sätt. Och ibland är det nyckeln att byta appar tills en fastnar. Dyk in, utforska och bemästra de där deadline. Glad produktivitet, alla!