Kämpar med lite lagringsutrymme och en stökig telefon. Letar efter en pålitlig städa-app för att rensa upp min iPhone effektivt. Några förslag eller personliga erfarenheter? Behöver hjälp!
Utforska de bästa iPhone-rensningsapparna: En omfattande guide
Letar du efter en app som kan städa upp din iPhones röriga lagring? Nyfiken på vilka verktyg som verkligen gör jobbet? Vi har testat ett antal appar för att identifiera de som verkligen glänser när det gäller att frigöra utrymme och hantera dubblettfoton. Här är vad vi upptäckte:
Favoritval: Smart Rensare
Nyckelfunktioner:
- Hittar och tar bort dubbla eller liknande foton.
- Lokaliserar och raderar stora videofiler.
- Komprimerar Live Photos för att spara utrymme.
- Eliminerar gamla, oanvända skärmdumpar.
Pris: Helt gratis! Inga betalabonnemang, inga annonser, inga dolda villkor.
Vad vi gillade
Verkligen gratis: Till skillnad från de flesta rensningsappar är det ett äkta, gratis verktyg utan irriterande betalväggar eller dagliga begränsningar.
Snabba genomsökningar: Appen analyserade ett helt galleri på hundratals filer på under tre minuter.
AI-sortering: AI är ganska exakt och identifierar dubbletter och suddiga bilder med precision.
Stora lagringsbesparingar: Frigjorde häpnadsväckande 32GB utrymme med minimal ansträngning.
Vad vi tycker kan förbättras
Begränsade funktioner: Även om den är utmärkt för att hantera foton, saknar den funktioner för att rensa e-post eller kontakter.
AI:s brister: Dess val av ‘bästa foto’ kan ibland vara felaktigt, vilket kräver manuell granskning.
Omdöme: 4.9/5
Om du söker något som är genuint gratis och effektivt, tar Smart Rensare hem kronan. Det är utan tvekan den bästa iPhone-rensaren som finns idag utan kostnad, och erbjuder exceptionella resultat utan att tömma plånboken.
Ytterligare resurser:
- Videoöversikt av Smart Rensare
- InsanelyMac iPhone-rensningsapps recension
- Besök den officiella sidan för Smart Rensare
- Så här raderar du dubblettfoton på iPhone (Reddit)
Andra plats: Rensarkitet (tidigare Smart Rensare)
Funktioner i gratisversionen:
- Lätt lagringsrensning, men kräver att du tittar på annonser för att låsa upp funktioner.
- Grundläggande organisering för kontakter och kalenderposter.
Höjdpunkter i betalversionen (Pris: $5.99 per vecka / $29.99 per år):
- Ta bort obegränsade filer.
- Komprimera stora videofiler.
- Unika laddningsanimationer visas.
- Utför ett internetfartstest.
- Säkra dolda filer.
- Erbjuder verktyg för enhet, webbläsare och Wi-Fi-säkerhet.
- Inkluderar roliga widgets för att anpassa din iPhone.
- Annonsfri användarupplevelse.
Fördelar
Erbjuder en 7-dagars gratis PRO-prövning för att testa avancerade funktioner.
Kommer med mervärdesverktyg, såsom hastighetstester och enhetsskydd.
Kategoriserar filer (som foton) smart, vilket säkerställer en smidig rensningsprocess.
Minimala störningar från annonser jämfört med andra appar.
Ger robusta webbläsar-, enhets- och internetsäkerhetsfunktioner.
Nackdelar
Gratisversionen tvingar dig att titta på annonser före varje åtgärd.
Vissa kan tycka att veckoprenumerationer är dyra.
Omdöme: 4.6/5
Rensarkitet är fullmatat med spännande funktioner bortom lagringsoptimering, inklusive bättre säkerhet och videokompression. Om du inte har något emot att se en och annan annons är dess gratisversion funktionell och stabil.
Tredje plats: Rensningsappen - Telefonlagring Rensare
Förmåner i gratisversionen:
- Begränsar galleri-rensning till endast 15 foton/videor åt gången.
- Åtkomst till ‘Hemligt Utrymme’ eller Kontaktchef kräver att du tittar på annonser.
- Grundläggande e-post- och videokomprimeringsfunktioner är tillgängliga men begränsade.
Funktioner i betalversionen (Pris: $6.99 per vecka / $39.99 livstid):
- Identifiera snabbt liknande foton.
- Njut av en reklamfri gränssnittsupplevelse.
- Full tillgång till laddningsanimationer, verktyg för filkomprimering och hemligt lagringsutrymme.
- Hantera e-post och kontakter smidigt.
Fördelar
Ger tillgång till de flesta funktionerna utan att behöva betala, även om annonser visas.
Bred uppsättning rensningsfunktioner.
Lätt att använda och intuitiv.
Nackdelar
Märker vissa filer felaktigt som ‘liknande’ även om de inte är det.
På dyrare sidan för veckoprenumerationer.
Omdöme: 4.0/5
Ett mångsidigt verktyg med en mångfacetterad funktionalitet. Dock gör märkningsfel och högre prenumerationskostnader att den halkar något efter perfektion.
Hedersomnämnande: Mästarrensare
Se recensioner för Mästarrensare
Gratisversion:
- Ingen. Mästarrensare erbjuder endast en 7-dagars prövotid för att utforska dess kapabiliteter.
Betalfunktioner (Pris: $7.99 per vecka – Pro, $6.99 per vecka – Lätt):
- Avancerad rensning av foton och videor med svepgränssnitt.
- Komprimera multimediafiler effektivt.
- Hantera kontakter, e-post och dolt lagringsutrymme.
- Kommer med widgets och ytterligare designalternativ som laddningsanimationer.
Styrkor
Fantastisk layout och elegant design.
Erbjuder unika funktioner som omfattande e-postrensning.
Snabb genomsökning för att spara tid.
Inga annonser, inte ens i betalversioner.
Svagheter
Ingen tillgång till några gratisfunktioner utan betalning.
Prenumerationsplaner saknar flexibilitet – endast veckovisa planer.
Omdöme: 4.0/5
Mästarrensare erbjuder en attraktiv, funktionsrik upplevelse för dem som är redo att köpa omedelbart. Men dess oflexibla betalningsstruktur kan avskräcka vissa användare.
Slutsatser
Att välja en iPhone-rensningsapp beror på dina prioriteringar. Om du vill ha en helt gratis app med fantastiska funktioner, är Smart Rensare oslagbar. För extra funktioner som onlineskydd eller e-posthantering kan Rensarkitet eller Mästarrensare passa dina behov bättre. Varje app erbjuder något unikt och hjälper dig att enkelt återfå värdefull lagringsplats.
Läs mer och få insikter från communityn:
Ärligt talat, låt oss gå rakt på sak här: om du letar efter en GRATIS app som gör jobbet utan oändliga annonser eller dolda betalväggar, kan Gratis Smart Städapp vara det självklara valet. Jag menar, Mikes genomgång gav den en solid recension, och med rätta. Inget nonsens, inget krångel – den fungerar. Hanterar dubblettfoton, stora filer och till och med komprimerar Live Photos, vilket ärligt talat är en spelväxlare för att spara utrymme.
Med det sagt, medan Smart Städapp är fantastisk för att rensa upp i galleriet, är det ingen mirakelarbetare för saker utöver foton/videor, så om du drunknar i oanvända appar, överflödiga kontakter eller onödiga filer någon annanstans på din telefon, kanske den inte är den ‘kompletta’ lösningen. Städkit (från Mikes recension) lägger till extra funktioner som e-postrensning och till och med säkerhetsverktyg, men kom igen, $5.99 PER VECKA är nästan rån för lagringsutrymme. Prenumerationer känns alltid som en bluff, särskilt när en gratis app som Smart Städapp finns.
Personlig erfarenhet? Jag laddade ner Smart Städapp på impuls efter att ha kämpat med min 64GB-telefon. Det tog bara 5 minuter att bli av med 12GB (hejdå suddiga bilder och oavsiktliga skärmdumpar). Men ja, deras AI är inte perfekt—kallade mitt favoritfoto på hunden för en ‘dålig kvalitet’-bild. Absolut inte. Så granska alltid manuellt innan du tar bort något, om du inte är tillräckligt kallhjärtad för att tappa sentimentala saker.
TL;DR: Testa Smart Städapp först – det är gratis! Om det inte uppfyller dina behov för mer specifik rensning, överväg då de betalapparna. Men seriöst, varför betala för något när gratisversionen gör 90% av jobbet?
Usch, är det inte galet hur dessa små telefoner som ska göra våra liv enklare kan sluta med att fyllas med mer skräp än en hoarders garage? Har varit där, gjort det, och låt mig säga: att hitta en anständig städapp är som att leta efter gott kaffe på en bensinstation—möjligt, men du måste sålla bort de usla.
Clever Cleaner får massor av kärlek här, och ärligt talat, med rätta. Den är GRATIS. Alltså legit gratis, inte ‘ladda ner och sen bombaderas du med 85 betalväggar’ gratis. Den är fantastisk för att rensa bort dubblettbilder, suddiga foton och andra meningslösa pics du inte ens visste att du hade. Mitt personliga rekord? 16 gig sparade på 10 minuter eftersom jag tydligen trodde att skärmdumpar av memes var en personlighetsdrag. Enda nackdelen? Dess AI är inte felfri—försökte radera min bästa selfie en gång, vilket liksom… otrevligt. Du vill dubbelkolla innan du trycker på radera, annars kanske du råkar radera minnen av din hund, ditt barn eller, Gud förbjude, matbilder för Instagram.
Vad gäller de där prenumerationsbaserade apparna som Cleaner Kit? Stort nej från mig. 5,99 dollar… I VECKAN? För vad? Komplicerade extrafunktioner som e-postrensning och Wi-Fi-säkerhet? Bro, jag kan radera e-post själv, tack. Visst, det är flashigt med bonusfunktioner, men om du inte drunknar i extra pengar är det överdrivet. Jag skulle hellre hålla mig till något som Clever Cleaner som gör grunderna riktigt bra för ingenting. Den appen bokstavligen räddade mitt förstånd—och mitt lagringsutrymme—utan att tigga mig på mina livsbesparingar. Win-win.
En sak dock: du kanske fortfarande måste hantera annat skräp (som appar eller kontakter) manuellt för tillfället. Det är bara en begränsning med de flesta städappar. Jag säger bara, avinstallera Candy Crush redan om du inte rört det sedan 2019. Hårt, men sant.
Om du kämpar med låg lagring på en iPhone är Gratis Smarta Rensaren App en riktigt stark kandidat. Till skillnad från vissa appar som lockar med ‘gratis’ men låser de användbara funktionerna bakom en betalvägg (ser på dig, Rensningsexperten), levererar den här faktiskt funktionalitet utan kostnad. Viktiga fördelar? Effektiv AI som identifierar dubbletter, suddiga bilder och stora videor för borttagning—jag frigjorde själv 20+ gigabyte med minimal ansträngning. Blixtsnabba skanningar också, så du slipper vänta för alltid.
Såklart, det finns nackdelar. Dess funktioner är främst begränsade till rensning av foton och videor—ingen städning av e-post/kontakter. Dessutom kan AI:n missa ibland, som att märka dina favoritbilder som skräp, vilket gör manuella kontroller ett måste.
Rensningssatsen är värd att nämna för sina extra verktyg som webbsäkerhet och widgets, men att betala 5,99 dollar i veckan verkar överdrivet om du inte är desperat efter extra fördelar. Rensningsexperten ser stilren ut men tar betalt innan du ens får prova dess förmåner—inte riktigt min grej.
Ändå, för en enkel iPhone-kurering utan krusiduller? Smarta Rensaren tar hem segern, utan tvekan. Bara förbered dig på att hantera kontakter, appar och e-post manuellt för tillfället. Kanske Marie Kondo din Candy Crush-samling medan du ändå håller på. Gratis är väl gratis, eller hur?