Ik mis de laatste tijd veel belangrijke deadlines en ik heb echt een betrouwbare herinneringsapp nodig voor mijn iPhone. Ik heb er een paar geprobeerd, maar geen enkele heeft goed voor mij gewerkt. Kan iemand de beste beschikbare herinneringsapp aanbevelen?
Ik ben geweest waar jij nu bent, en geloof me, het kan extreem frustrerend zijn. Het is alsof, ‘Hé brein, waarom ben je zo?’ Maar wees niet bang, want ik ben de afgrond van de App Store ingedoken om dit gevecht voor jou aan te gaan.
Als eerste, Apple’s eigen Herinneringen-app. Het is niet opzichtig, maar het doet zijn werk, vooral na de iOS 13 revisie. Bovendien synchroniseert het naadloos met al je Apple-apparaten. Je kunt ook locatie-gebaseerde herinneringen instellen. Op weg naar huis van werk? Bam! Herinneringen van dingen die je moet ophalen verschijnen meteen.
Nu, als je op zoek bent naar extra toeters en bellen, zeg hallo tegen Todoist. Het is als een Zwitsers zakmes voor taken. Je kunt categoriseren, prioriteiten stellen en zelfs samenwerken aan taken. En het karma puntensysteem? Een soort van kers op de taart voor alle overachievers daarbuiten. Het is als het gamifizieren van je taken, dus kijk hoe die deadlines instorten voor jou.
Voor de mensen die van gratis dingen houden (en wie niet?), Microsoft To Do zou je nieuwe beste vriend kunnen zijn. Je krijgt dagelijkse taak suggesties, wat een redder in nood is als je geheugen net zo betrouwbaar is als een doorweekte post-it. Bovendien integreert het prachtig met Outlook als je in dat ecosysteem zit.
Als je het type bent dat van super simpel en minimalistisch houdt, overweeg dan Google Keep. Het laat je herinneringen instellen per notitie, het is snel om dingen op te schrijven en het is prettig voor de ogen. Bovendien linkt het met je Google Agenda, waardoor een deadline missen zeldzaam wordt.
Dan is er Any.do, die niet alleen herinneringen afhandelt, maar je ook helpt je dag te plannen met zijn slimme dagelijkse plannerfunctie. Het is ook erg esthetisch aantrekkelijk, waardoor de hele kwestie van taakbeheer een beetje draaglijker wordt.
Voor de visueel ingestelden, er is Trello. Hoewel het typisch bekend staat om projectbeheer, kan het bord- en kaartsysteem worden aangepast als een super visueel herinneringshulpmiddel voor persoonlijke taken. Misschien is dat wat je nodig hebt om je productiviteit mojo naar boven te brengen.
En als geen van deze voldoen aan je eisen, misschien is het tijd om je levenskeuzes te heroverwegen (grapje). Serieus echter, ga gewoon met wat intuïtief aanvoelt voor jou. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen en het gaat erom te vinden wat goed werkt voor jouw werkstijl.
Maak je er niet te druk om. Aan het eind van de dag, zijn al deze apps een sterke stap richting punctualiteitsn irvana. Kies er één, hou het een tijdje vol, en je vindt je ritme. Je gaat die deadlines binnen de kortste keren halen.
Goed, dus je hebt de gebruikelijke verdachten geprobeerd en ze hebben niet gewerkt? Tijd om serieus te worden. Heb je van Things 3 gehoord? Zeker, het is niet gratis, kost een beetje vooraf, maar het is als de Ferrari van de herinnering-apps. Super elegant ontwerp, soepele functionaliteit, en het houdt je leven echt bij elkaar zonder je te verdrinken in functies die je niet nodig hebt. Je kunt taken opdelen in beheersbare subtaken, deadlines instellen, en zelfs tags toevoegen voor betere organisatie. Elke cent waard als het je ervan weerhoudt een deadline te missen.
Oh, en onderschat de kracht van Habitica niet. Het is een coole combinatie van taakbeheerder en RPG-spel. Je kunt in feite je productiviteitsvaardigheden in het echte leven verbeteren zoals een personage in een spel. Taken voltooien, ervaringspunten verdienen en monsters bevechten. Het is als het omzetten van je takenlijst in een queeste. Als je van games houdt, kan dit de motiverende factor zijn die je nodig hebt om uitstelgedrag tegen te gaan.
Daarnaast is er ook Due – een behoorlijk ondergewaardeerde maar krachtige concurrent. Het heeft deze super aanhoudende herinneringen die je blijven lastigvallen totdat je de taak voltooit. Minder van een takenlijst en meer als een zeurende vriend die je niets laat vergeten. Niet de meest gestroomlijnde interface, maar als het gaat om ervoor te zorgen dat je deadlines haalt, is het meedogenloos.
Misschien heb je ook minder bekende apps zoals Fantastical overgeslagen. Hoewel het meer bekend staat om zijn kalenderfuncties, heeft het ook een robuust herinneringssysteem geïntegreerd. Bonus: het synchroniseert met Apple’s Herinneringen, waardoor je extra flexibiliteit krijgt.
Als je all-in wilt gaan, overweeg dan OmniFocus. Het is het soort app waar projectmanagers van dromen. Volledig aanpasbaar taakbeheer, perspectieven om je lijsten op verschillende manieren te bekijken, en het is gebaseerd op GTD (Getting Things Done) principes. Hardcore, maar effectief.
Tot slot, het is ook vermeldenswaard dat geen enkele app magie zal werken als je geen tijd investeert in het instellen en consequent gebruiken ervan. Probeer dus een paar, zorg dat je routines op orde zijn, en blijf er een tijdje bij een. Je toekomstige zelf zal je dankbaar zijn. Gelukkig met het halen van deadlines!
Oké mensen, we gaan dit onophoudelijke herinneringsprobleem aanpakken met een Enthousiastische Tirade!
Dus, je bent klaar met het missen van deadlines, toch? Geweldig, want naast de gebruikelijke verdachten zoals Apple Herinneringen en Todoist, is er een outsider in deze race – Notion. Ja, je hoort me goed. Notion is niet alleen voor notities; het is je multitasking tovenaar! Voordelen? Het is zeer aanpasbaar – denk aan alles van eenvoudige to-do lijsten tot ingewikkelde databases. Nadelen? De leercurve. Het kan je aanvankelijk aan het krabben maken. Maar als je het eenmaal doorhebt, jeetje, het is een gamechanger.
Wil je eenvoud? Sparrow. Deze underdog-app levert eenvoudige, ongecompliceerde herinneringen. Voordelen? Makkelijk te gebruiken, minimalistische interface. Nadelen? Mist geavanceerde functies (maar misschien is dat een voordeel voor sommigen!).
En, voor de vergeetachtige kunstliefhebbers, Pocket Lists is een visueel genot. Helder, kleurrijk en oh-zo-boeiend. Voordelen? Esthetische aantrekkingskracht en gemakkelijke lay-out. Nadelen? Kan een beetje rommelig aanvoelen voor high-tech liefhebbers.
Nu, als je van integratie houdt, bekijk Zapier voor het automatiseren van taken tussen apps. Voordelen? Stroomlijnt je workflow door te verbinden met talloze apps. Nadelen? Het is meer een brug dan een echte herinneringsapp.
Twijfelachtig over uitgaven? Begrijpelijk. Maar een no-nonsense oplossing: 2Do. Dit betaalt zichzelf terug door uitgebreide functies te bieden tegen een eenmalige kost. Voordelen? Robuuste mogelijkheden, aanpasbaar. Nadelen? Duur in de aanschaf.
Kortom, je moet experimenteren om te zien wat past. Iedereen’s brein werkt op een unieke manier. En soms is het wisselen van apps totdat er een blijft hangen de sleutel. Duik erin, ontdek, en verover die deadlines. Productieve dagen gewenst, mensen!